NARE ERVARINGEN MET WINKELPERSONEEL

Nare ervaringen met winkelpersoneel. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die nog nooit onaardig behandeld zijn tijdens het winkelen. Even een grote disclaimer. Winkelpersoneel heeft het ook zwaar te verduren met sommige klanten en er zijn ook zeker winkels waar het personeel me heel vriendelijk behandelde, maar ik wilde mijn negatieve ervaringen toch ook delen. Benieuwd? Lees dan even verder.

Een van de eerste keren die ik me nog kan herinneren speelde zich zo’n 7 jaar geleden voor. Ik rolde net de beautywereld in en was enorme fan geworden van MAC, zoals velen. Ik had gespaard en wilde graag een MAC lipstick kopen. Tijdens een schoolreisje kregen we in Amsterdam nog een paar uur de tijd om te gaan winkelen. Ik liep samen met een vriendinnetje de Bijenkorf binnen. Al snel had ik de lipstick uitgekozen die ik graag wilde en ik wachtte netjes af tot ik geholpen werd. Er was niemand toen ik kwam, de verkoopster zag me, maar vertikte het om me te helpen. Er kwamen mensen na mijn die meteen zonder te vragen werden geholpen en mij lieten ze staan. Na voor mijn gevoel een kwartier te hebben gewacht was ik zo teleurgesteld dat ik met lege handen de Bijenkorf weer verliet.

De meest recente nare ervaring was helaas ook in de Bijenkorf. Ik had een Michael Kors tas gezien in de Bijenkorf website, maar ik wilde hem graag in de winkel kopen. Ik reed samen met mijn vriend naar het filiaal in Utrecht. Ik kwam daar aan en er stonden twee verkoopsters met elkaar te praten. Wederom waren er geen andere klanten. Ik liep heel gericht alle stands af en keek zoekend om me heen. Ik keek de medewerkers even aan om hun aandacht te trekken. Ze keken mijn ook aan, hoorde me praten over een model dat ik zocht, keken me minachtend aan en zette hun gesprek weer voort. Oké, ik zag er dan misschien niet op en top uit met mijn haar in een knot, zonder make-up en een grote slobbertrui, maar ik liet wel duidelijk merken dat ik ergens naar op zoek was en wist waar ik het over had. Hallo, ik kwam wel om een tas van ruim 200 euro aan te schaffen. Ik kan er zo slecht tegen om te worden behandeld alsof je minder bent dan iemand anders. Op het moment dat iemand iets komt kopen en er geen andere klanten zijn hoor je diegene gewoon netjes te helpen. Ik kom voor mijn doen veel geld uitgeven en dat doe ik niet op het moment dat ik er geen goed gevoel bij krijg. Ik ben de winkel dus wederom met lege handen uitgelopen en heb hem via een andere webshop alsnog besteld.

Hoe klanten er ook uit zien, je hoort degene gewoon netjes te woord te staan en te helpen, wanneer deze laat blijken dat hij/zij deze kan gebruiken. Deze nare ervaringen hebben mij namelijk echt geraakt. Ondanks het feit dat je iedereen netjes dient te behandelen weet je daarnaast nooit wie je tegenover je hebt staan. En bij grote namen kan dat ook nog eens consequenties hebben. Iedereen is gelijk en of je nou een meisje van 14 of de koningin voor je hebt staan, je hoort ze gewoon netjes te helpen en wanneer je dat niet doet heb je wellicht het verkeerde vak gekozen.

Wat is jouw meest nare ervaring met winkelpersoneel?

 

liefs

Follow

One thought on “NARE ERVARINGEN MET WINKELPERSONEEL

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge